Ons kleindogter Rebecca wat nou 2 jaar
oud is, kom tweekeer per week by ons kuier en ek probeer ‘n program met haar
deurwerk. Ek verstom my hoe oulik sy reageer en leer.
1. Die eerste rukkie is vir haar baie lekker as
ons nog in die kamer is en sy saam met ons in die bed kan tee drink.
2. Daarna
help sy bed opmaak en gee vir die eekhorinkie of tarentale of voëls kos deur
die kamervenster.
3. Dan
volg ‘n program met klei speel. Ons druk
allerhande vormpies uit met die klei en pak die verskillende vorms
bymekaar. Dit is vir haar heerlik as
Oupa saamspeel en ‘n klei roomys maak wat sy kamma moet eet!
4. Daarna doen ons iets aktief soos balspeel of
wegkruipertjie
5. By die tyd is ons lekker honger en drink ons
tee en eet broodjies – sy is veral lief vir stukkies kaas
6. Na teetyd is dit tekentyd – sy geniet dit baie
as ek vir haar hul huis en familie teken en sy dit kan inkleur! Sy sit ook graag by my lessenaar waar baie
kryt en papiere is en toets al die penne uit.
7. Vir ‘n aantal minute kan sy dan ‘n
peuterprogram kyk soos “Pocoyo”. Sy kan baie goed met hierdie klein mannetjie identifiseer
en lag lekker vir sy manewales.
8. Ons
laaste deel voor middagete, lees ek vir haar Engels en Afrikaanse boeke – ons het
8 boeke wat ons deurgaan en elke week wil sy weer almal hoor! Sy is veral lief vir die Bybelboek en kan
baie lank luister hoe ek die prente kortliks verduidelik.
9. Klein Rebecca is baie lief om na fotos op Oupa of Ouma se slimfone te kyk. Sodra ek middagete maak, sit sy graag by Oupa om fotos te kyk.
10. Rebecca hou daarvan as ons vir haar 'n huisie maak van komberse, kussings en stoele. Al haar poppe en speelgoed word dan daarin gedra en haar telefoon is 'n baie belangrike deel van die huis en kort-kort praat sy met iemand oor die foon! Partykeer moet Oupa en Ouma met moeite ook in die klein plekke ingeforseer word!!
9. Klein Rebecca is baie lief om na fotos op Oupa of Ouma se slimfone te kyk. Sodra ek middagete maak, sit sy graag by Oupa om fotos te kyk.
10. Rebecca hou daarvan as ons vir haar 'n huisie maak van komberse, kussings en stoele. Al haar poppe en speelgoed word dan daarin gedra en haar telefoon is 'n baie belangrike deel van die huis en kort-kort praat sy met iemand oor die foon! Partykeer moet Oupa en Ouma met moeite ook in die klein plekke ingeforseer word!!
11. Ons eet
saam middagete en wag vir haar Mamma om haar te kom haal. In warm weer speel ons buite of gaan stap ‘n
ent tot sy kom.
Iemand
het gesê ‘n Oupa en ‘n Ouma raak verslaaf aan hul kleinkinders se
aanraking. Dit is absoluut ‘n voorreg om
ons kleinkindersvan tyd tot tyd by ons te hê en hul te vertroetel, maar ook te
beleef hoe hulle ons “vertroetel”!
Karaktertrekke van peuters – 0 – 2 jaar
oud -
Grootste behoefte is aan liefde!
Wat
doen hulle
|
Hoekom
doen hulle dit
|
Hoe
moet jy dit hanteer
|
Groei
vinnig fisies en geestelik
|
Liggaam
en brein groei
nou
vinniger as hul hele lewe
|
Gee
gebalanseerde kos
Gee
nuwe ondervindinge en dinge om mee te speel.
Moedig hom/haar aan om nuwe dinge te probeer
|
Konstant
aktief
|
Arm,
been en groot spiere groei vinnig
|
Verwag
van hom/haar om te beweeg en moedig dit aan .
Gebruik aksies en speletjies waar hy/sy kan deelneem
|
Val
maklik en is ongekoödineerd
|
Kop
is groot vir lyf
|
Verskaf
‘n veilig omgewing. Moedig aan om weer
te probeer
|
Kry
maklik verkoue en griep
|
Immuunsisteem
is nog nie ontwikkel
|
Hou
kind weg van siek mense en voorsien ‘n skoon omgewing
|
Huil
maklik
|
Kan
nog nie sê wat pla nie
|
Verwag
dat hy/sy baie sal huil. Wanneeer hy/sy
praat, luister en reageer daarop
|
Gebruik
babbeltaal en maak woorde op
|
Speel
met taal om te leer
|
Praat
met peuter en moenie babataal gebruik.
Lees stories vir hom/haar
|
Na-aap
jou woorde en aksies
|
Leer
deur kyk en nabootsing
|
Laat
hy/sy jou en ander kinders se aksies en woorde naboots – doen regte dinge
voor hom/haar!
|
Hul
doen dinge oor en oor
|
Leer
deur herhaling
|
Herhaal
stories, liedjies en versies. Vra vir
God vir geduld om oor en oor te herhaal
|
Hul
sit alles in hul mond
|
Hulle
leer deur hul 5 sintuie – veral mond
|
Gee
veilige omgewing om alles te probeer – laat hul hoor, sien, voel, ruik en
proe
|
Beweeg
van een aktiwiteit na ‘n ander baie vinnig
|
Aandagspan
is 1 – 2 minute
|
Moenie
verwag dat hul sal stil sit nie.
Beplan baie aktiwiteite vir hulle om te doen
|
Huil
een oomblik en lag die volgende
|
Emosies
verander baie vinnig en hul is oop vir ander se emosies
|
Hou
omgewing kalm en probeer hul gevoelens verstaan
|
Hulle
wil graag by bekende mense wees
|
Hul
is onseker en bang vir verandering
|
Hou
by ‘n roetine en berei hom/haar voor vir verandering
|
Slaan
en skop ander
|
Dink
ander het nie emosies nie
|
As
hy/sy geskop word deur iemand anders, verduidelik dit is hoe hul voel as jy
hul skop of slaan
|
Self-gesentreerd
|
Dink
hul is enigste mense op aarde
|
Help
hul om te deel en wys hoe en help hul om beurte te maak met spel
|
Baie
onafhanklik
|
Wil
alles self doen – eet ens.
|
Wys
dat hy/sy op jou kan vertrou. Leer hom/haar
om op God te vertrou
|
Hou
daarvan om vasgehou en liefgehê te word
|
Het
behoefte aan liefde en sekuriteit
|
Druk
haar, soen en hou haar. Deur jou
liefde leer hy/sy God se liefde
|
No comments:
Post a Comment